неделя, 16 май 2010 г.

Текущото положение на мюсюлманите

Блога на Омар

Днешния си блог нарекох „Текущото положение на мюсюлманите”.
Целият ислямски свят, без изключения, е в смут и отчаяние. Зaщо сме в такова печално състояние? Какво е решението? Kъде сгрешихме?
Колко са мюсюлманите по света? Статистика сочи, че всеки един от 4 или 5 души по света е мюсюлманин. Това означава, че има повече 1.5 милиарда мюсюлмани на Земята.
Уоу. Толкова много мюсюлмани. Обикновено това би означавало, че бихме имали някакво влияние в света. Би трябвало да сме недосегаеми. Би трябвало да се защитаваме един друг, да се помагаме един на друг, да се подкрепяме и насърчаваме.
ГРЕШКА!
Лесно е да обвиняваме някого за текущото ни положение!
Кого бихте обвинили?
Америка? Израел? Европа? Обединеното Кралство? Джордж Буш? Обама? Ал Кайда? Медиите?
ГРЕШКА – отново.
Ние трябва да спрем да търсим някого, с когото да се оправдаваме, защото това няма да ни помогне да се изправим пред реалните проблеми и да посочваме реалните въпроси, стоящи зад нашето текущо положение .
Хората, които трябва да обвиняваме, сме самите ние! Това е истината. Ти и аз! Самите мюсюлмани.
Защото като мюсюлмани, обичаме да криткуваме! Обичаме да обезкуражаваме. Да обиждаме. Да възпираме хората да вършат добри дела. Ние сме ревниви. Искаме хората да се провалят. Не искаме съседите ни да вършат значими неща. Искаме да пропаднат, така че да им се присмиваме. Искаме да осъждаме хората по 24 часа на по 5 пъти на ден и че сме си гарантирали Дженнета, а забравяме факта, че клеветим 100 пъти на ден, но това, че се кланя 5 пъти на ден и имам дълга брада, е моят билет за Дженнета. На мен ми е разрешено да върша другите непозволение неща, защото Аллах разбира, че все пак аз правя толкова много. Аз имам специална сделка с Него.
Абсолютни глупости. Ето точно защо ние няма да успеем.
„Аллах не променя хората, докато те не променят себе си.” (сура ар-Раад(13):11)
Ето защо Аллах казва, че Той няма да промени положението ни освен, докато ние не променим самите себе си. Ето защо настоящето ни състояние няма да се подобри, ако ние не усъвършенстваме самите нас. Ето защо много и много хора ще умрат и нищо, ама абсолютно нищо няма да направим аз и ти за тях.
Вие всички знаете, че аз НЕ съм учен. Аз съм като вас, един обикновен човек, но вижте този елементарен пример. Преди седмица публикувах хадис във Фейсбук. Хадисът беше дълъг и не можах да го поместя в рамките на даденото място, затова го довърших като коментар. Повечето фенове на страницата „Хадисът на деня” знаят, че аз винаги включвам връзки. По този повод някой не се е престарал да прочете 1-ия коментар, за да прочете целия хадис и вместо да ми прати е-майл, ме нарича хипокрит (думата за лицемерие и двуличие, лъжец). Точните думи бяха: „HODT (бел.пр: съкращението на „Хадисът на деня”) се поддържа от един хипокрит”. ЗАЩО? Защото не направиха усилието да прочетат целия хадис и да видят връзката. Очевидно беше по-лесно да почнеш да осъждаш и да обвиняваш хората. Това е само един прост пример. Има още много.
Забрави да обвиняваш Америка, Израел, мики маус и всеки друг. Те не са основният проблем. НИЕ сме основният проблем. Имаме нужда да променим първо себе си.
Къде отиде нашето добро поведение? Защо е по-лесно за нас (мюсюлманите бел.пр.) да осъждаме и обвиняваме някого, вместо да се усмихнем и да кажем думи на подкрепа?
В момента, ние всички сме в загуба! Знаете ли какво е каза Пророкът ни Мухаммед (Аллах да го благослови и с мир да го дари) за провала:
Наблягайки на същото, Пророкът с.а.с. веднъж попитал своите сподвижници за това кой е разорен? Те казали, че проваленият е този, който няма пари и владение. Той отговорил: „Сред моята общност провален е този, който ще дойде в Деня на Възкресението с молитви, пост и закят със себе си, но ще е нагрубил, ще е клеветил някого, ще е изял нечие богатство, ще е пролял нечия кръв, ще е набил някого. Така че всичко това ще вземе от неговите добрини и когато неговите хасанат свършат, той ще бъде хвърлен в Огъня”. (Муслим)
Преди да приключа искам да кажа:
Целта на този блог е да изразя МОЯТА гледна точка. Нямам съмнение, че някои няма да се съгласят с това, което съм писал. Те ще твърдят, че ние мюсюлманите сме перфектни и истинският враг е медията, Америка, Израел и тем подобни. Аз не бих се съгласил с това. Надявам се и вие да сте на същото мнеие.


Превод: Omar87

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Ас-саламу алейкум! Мир на всички!
Преди да коментирате, ви моля да помислите добре върху това, което искате да кажете и за начина, по който ще го изречете. Аз няма да толерирам фитната и обидни изказвания по адрес на Аллах и Исляма. Ако имате въпроси, кажете или попитайте по начин, по който искате и на вас да ви се говори :D

Ако искате да ми кажете нещо лично, персонално до мен, ползвайте електронната ми поща (и-мейл).

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Популярни публикации