петък, 27 август 2010 г.

Тя е взела гусл, но не си е мила косата

изображение: Umut Huzmeleri




Въпрос:

Понякога взимам гусл след джанаба (нечистота след полов акт) или менструация и не си мия косата, защото е сплетена. Какво е правилото за това?

Отговор:
Слава на Аллах. 
Това е сериозна грешка и не е позволено да се допуска. Поради това и молитвата е невалидна. Трябва да измивате цялото си тяло, включително и косата, както е посочено в хадис от Умм Салама, Аллах да е доволен от нея, в който се казва: „Казах: „О, Пратенико на Аллах, аз съм със сплетена коса – трябва ли да я разплитам за гусл от джанаба?“ Той отговори: „Не, достатъчно е да я облееш с вода три пъти“. (Муслим, № 330). Ако косата ви е сплетена, тогава можете да я измиете и със сигурност водата да е стигнала до корените й. Това е основното. Молитвата ви не е валидна, защото не сте направили гусл правилно. Едно от условията на гусл от джанаба, е водата да обвмие всички части на тялото, включително и косата. Същото важи и за гусл след менструация или следродово течение.
Трябва да повторите молитвите, които сте направили когато не сте мили косата си при гусл за джанаба или менструация.
А Аллах знае най-добре.
 
Фатауа ал-Шейх ‘Абд-Аллах ибн Хумайд, стр. 53.
Islam-qa.com въпрос № 9755

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Ас-саламу алейкум! Мир на всички!
Преди да коментирате, ви моля да помислите добре върху това, което искате да кажете и за начина, по който ще го изречете. Аз няма да толерирам фитната и обидни изказвания по адрес на Аллах и Исляма. Ако имате въпроси, кажете или попитайте по начин, по който искате и на вас да ви се говори :D

Ако искате да ми кажете нещо лично, персонално до мен, ползвайте електронната ми поща (и-мейл).

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Популярни публикации