Действията, за да бъдат приети за служене, трябва да съдържат най-малкото две неща: абсолютна любов и смиреност. Аллах е казал:
А които  вярват, най-силно обичат Аллах.
 [сура ал-Бакара,  2:165] 
Онези,  които в страхопочитание от своя Господ се боят
[сура Вярващите, 23:57] 
И Аллах споменава двете заедно в следната ая:
И те се надпреварваха в добрините, и Ни зовяха с копнеж и боязън. И бяха смирени пред Нас.
(сура Пророците,  21:90)
Ако това се разбере правилно, това означава, че ‘ибадат се приемат само от мюсюлманин, който вярва в Аллах Единствения (таухийд), а Аллах казва за куффар: 
И ще  преценим всяко дело, което те са извършили, и ще го превърнем в разпиляна  прах.  
[сура Раграничението, 25:23]
Но Аллах е открил истината за  вярващите Си и праведни раби, които се придържат към справедливостта в делата и  дмите си, като е казал, че предопределението на Аллах е мъдрост, присъща на  Господа и отличаваща Го от творенията. Вярата в предопределението се част от  таухид – единобожието. Мюсюлманските учени са разделили единобожието на три  части:
         1. Таухид ал-улухийа – признаване  единствеността на Всевишния Аллах при поклонението.
         2.Таухид ар-рубубийа – признаване  единствеността на Аллах в господството, защото само Той е Твореца, Владетеля на  царството.
         3. Таухид ал-асма уа ас-сифат –  признаване, че само Аллах притежава прекрасните имена и  качества.
В Сахих Муслим (214) се предава от А’иша: Казах: „О, Пратенико на Аллах, през джахилия Ибн Джуд’ан поддържаше роднинските връзки и хранеше бедните. Това ще му бъде ли в полза в Съдния Ден?“ Той  ми отговори: „Това няма да му бъде от   никаква полза,  защото никога не е казвал: „О, Аллах, прости ми в Съдния ден греховете“ – т.е. той не вярва във възкресението или не прави добрите дела в името на Аллах и с надежда да Го срещне.
Още повече мюсюлманската ‘ибада няма да бъде приета, ако не притежава най-малкото двете неща:
1. Искрено отношение към Аллах, което означава отношението на хората във всяка тяхна дума и действие, вътрешно или външно, да е в търсене задоволството на Аллах и заради нищо друго.
2. Трябва да е в  съответствие с шариа’, която Аллах е предписал и да не се служи на друг, освен на Аллах – по никакъв начин.  Това се постига чрез следване на Пророка с.а.с – на казаното от него, чрез отказване и отбягване на всичко, което води до съдружаване, на нововъведенията, до нова форма на служене или което не е било дадено от Пророка с.а.с
Това е отразено в:
...Който  копнее за срещата със своя Господ, да върши праведни дела и в служенето си на  своя Господ никого да не съдружава с Него!
[сура  Пещерата, 18:110] 
Ибн Катир, Аллах  да го помилва, е казал: „Който  копнее за срещата със своя Господ – е награда за вършенето на  праведни дела, което означава да се извършват в съответствие със закона на  Аллах; „... и в  служенето си на своя Господ никого да не съдружава с Него! –  означава да се стремим единствено към Лика на Аллах, Който няма  съдружник. Тези две състояния са основата на приемливите дела, които трябва да  са искрено насочени към Аллах и заради Него, в съответствие със шариа' на  Пратеника на Аллах с.а.с/.
Много хора търсят знание и учат за Аллах, Неговите имена и атрибути, с много искреност в намеренията си. Много учат  за Пророка с.а.с и имат желание да го следват.  С искрено желание за приближавне към Аллах и следване на Неговия пратеник с.а.с., човек ще може да постигне спасението в този свят и в бъдещия.  
Молим Аллах за успех и спасение в този свят и в Отвъдния.

 

 
 
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Ас-саламу алейкум! Мир на всички!
Преди да коментирате, ви моля да помислите добре върху това, което искате да кажете и за начина, по който ще го изречете. Аз няма да толерирам фитната и обидни изказвания по адрес на Аллах и Исляма. Ако имате въпроси, кажете или попитайте по начин, по който искате и на вас да ви се говори :D
Ако искате да ми кажете нещо лично, персонално до мен, ползвайте електронната ми поща (и-мейл).