вторник, 17 август 2010 г.

На зъболекар през Рамадан




Фатуа № 13767: На зъболекар през Рамадан

Въпрос:
Моля ви да ми кажете дали е позволено да се посещава заболекар по време на пост. Аз имам да направя някои манипулации, които са спешни.



Отговор: Слава на Аллах!


Шейх ‘Абд ал-‘Азиз ибн Бааз, Аллах да се смили над него, е бил запитан:

Ако човек има болка в зъбите и отиде на зъболекар, който да го почисти или да му извади зъба, това ще наруши ли поста му? Ако зъболекаря му сложи упойка – това анулира ли поста?

Той отговорил:

Споменатото във въпроса няма ефект и не анулира поста, затова е позволено. Но трябва да се внимава да не се погълне кръв или да се пият лекарства. За сравнение – инжекциите, които споменавате не анулират поста, защото не са нито храна, нито вода, а основния принцип на поста е в сила. (Ажуаба Мухиммах тата’аллак би Аркаан ал-Ислам).

Ако, можете – отидете на зъболекар през деня, това е позволено.

А Аллах знае най-добре.

Шейн Мухаммад Салих ал-Мунаджид

1 коментар:

  1. Идеята да пуснеш една молитва е добра, особено ако зъболекарят не е добър. Ако обаче отидете при някой добър можете да знаете, че сте постигнали удовлетворение http://plovdivdent.1000firmi.com

    ОтговорИзтриване

Ас-саламу алейкум! Мир на всички!
Преди да коментирате, ви моля да помислите добре върху това, което искате да кажете и за начина, по който ще го изречете. Аз няма да толерирам фитната и обидни изказвания по адрес на Аллах и Исляма. Ако имате въпроси, кажете или попитайте по начин, по който искате и на вас да ви се говори :D

Ако искате да ми кажете нещо лично, персонално до мен, ползвайте електронната ми поща (и-мейл).

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Популярни публикации