понеделник, 3 януари 2011 г.

Няколко думи за безимените мюсюлмани

Някой мисли ли за новоприелите, на български е непълен термина - може да си приел Ислям преди много години, но няма друг термин за това иначе най-важно събитие....На другите езици се използува една и съща дума - конверт, от английски - приемам друга вяра.
На български няма дума за тези хора. Те са безименна група, застанала напреки на всичко и всички.
Какво изобщо има и се прави за приелите Ислям - прели го по убеждение, по вяра, не поради "именит род", приели го с плюсовете и минусите, понесли огромно бреме на плещите си.
Огромно ли? Защо?
Обръщам въпроса най-вече за жените и сега ще обясня защо.
Жените, приели Ислям, са повечето с хиджаб или с никаб - не със забрадка или заобиколили повелята - те я спазват най-добре. 
Около тях се чува: "КАкто е изоставила християнството, така ще изостави и Исляма", "Каквато е била християнка, такава и мюсюлманка ще бъде", "Гледай я, покрила се, ама с чехли и не е с чорапи" - да, последното е голяма разлика между приелата ИСлям и онези, които казват цитираното, защото те са с кърпа и открита коса, но иначе са с чорапи...
Така им казват също: "Ти ли ще ми казваш за Ислям, вчера станала мюсюлманка!"
Защото не ги приемат "родените мюсюлмани" - не ги приемат арабките, знаещи Ислям по рождение.
Така не ги приемат и помаците тук и етническите турци. Е, хайде да не обобщавам - има и такива, които се радват, че уммата се е увеличила с още мюсюлмани и то не по принуда, а по убеждение...
Още от бремето на "новоприелите":
Родителите ги гонят, отхвърлят ги, защото са минали от "другата страна".
Отхвърлят ги всички, по медиите, по улиците, онези, с които са растли, учили. Постоянно чуват и четат псувни, заплахи и обиди.
Какво още ли - гонят ги заради имената.
Още? Обиждат ги и "мюсюлмани" с мюсюлмански имена. Никой не ги защитава в каузи и/или групи, които уж са за нещо ислямско.
И така - онези, за които не се знае как да бъдат наречени общо, онези без име - приелите Ислям заради Аллах та'ала и Неговия пратеник, за никъде!
В уммата? Коя умма?
Арабската, турската или коя умма?


Ние сме никъде, нежелани и необичани. Освен от онези, които ни обичат заради това, което сме и което сме станали, алахамдулиллах, истински мюсюлманки, търпящи глупостите и несгодите заради наградата на Алла х и Неговото задоволство. Все неща, които понякога си изкарваме на тях - нашите съпрузи, Аллах да е доволен от тях. Всички те - обикновено от арабски произход - имам предвид съпрузите на новоприелите. И те, често като нас, живеещи не там, откъдето са и по този начин - бегълци. И тях обичаме само ние.


ИншаАллах никога да не сме надути. Но точно заради отношението тук, много новорпиели заминават за арабските страни или на запад и не искат и да чуят да се върнат тук. Едно, че държавата ни е фалшива, друго, че Исляма, който се изповядва тук, разкъсва вярващите ни сърца!


Аллах да ни пази всички и да направи стъпките ни твърди.

1 коментар:

  1. Винаги това разделение. И атомче да е ще се опитаме да го разделим вместо да се обединим ( и умножим) като умма. Срамувам се от себ е си , но ще си призная тук и сега. Изпитвам огромно уважение към новоприелите! Избраните от Единствения Създател на Световете. Напътствието е ЕДИНСТВЕНО от Аллах Теаля. Аллах не напътва нечестивци. Елхамдулиллах, че чрез българка приела Исляма Аллах Теаля ми показа красотата на Исляма. Израснала съм в мюсюлманско семейство, но всикчо каквото знаех и доколкото изпълнявах беше механично до деня в който Аллах Теаля ме запозна с „Нея”. Близо 20 години по малка от мен, но когато я видях и се заговорихме аз се видях като черна, катранено черна точка – идеше ми в дън земя да потъна от срам. За три години и половина тя бе научила страшно много хадиси, четеше перфектно Коран, кланяше намаз и не спираше да прославя Аллах. Беше забрадена и с дълго манто в августския летен ден. „Елхамдулиллах молих Аллах да ме дари със сестра в Исляма и Той ми даде теб. А ти от кога си мюслюманка?” Немога да опиша въздействието на този въпрос, само Аллах знае ...Бях на работносто си място с къс ръкав, с тричетвърти панталон, с открита глава..... какво да отоворяяяяяяяяяяя?От кога съм!? Каква съм!? Защо съм???
    Елхамдулиллах това бе преломния момент в моя живот. Слава на Аллах който ни напътва и показва правия път! Елхамдулиллах, че Аллах не ме остави завинаги в заблуда.Толкова много се радвам на новоприелите, макар че наистина няма бг дума подходяща за избраните от Аллах Теаля те са раби,специално избрани раби на Аллах! Нека да не ни успокоява факта, че сме родени такива – нали всяко дете се ражда с ислямаска природа?!Разликата между нас е делата и БОГОБОЯЗЛИВОСТТА, а не всикчо онова което ни разделя. Делението на такива и такива е недопустимо, щом единтвената ни цел е доволството на Аллах Теаля. Пътя е един. Създателя ни е Един Единствен! Няма равен Нему! Мен ме интересува Неговото задоволство, но ме интересува и тези около мен да вървим заедно по пътя към Вечността. Всеки според намерението си.
    "О, Аллах, както тука сме се събрали заради Теб, заради Твоето величие ни събери и в Дженнета." Амин!
    „Аллах да отреди на всеки от нас ум, мисълта на който винаги да бъде за Него, сърце, което винаги да Го обича, душа, която винаги да копнее за среща с Него, език, който винаги да Го споменава и най-доброто не само в този ден, но и в Съдния! Амин!”
    „Аллах да е доволен от всички и да ни дарява със знание, мъдрост и разбиране!!! Амин!”

    ОтговорИзтриване

Ас-саламу алейкум! Мир на всички!
Преди да коментирате, ви моля да помислите добре върху това, което искате да кажете и за начина, по който ще го изречете. Аз няма да толерирам фитната и обидни изказвания по адрес на Аллах и Исляма. Ако имате въпроси, кажете или попитайте по начин, по който искате и на вас да ви се говори :D

Ако искате да ми кажете нещо лично, персонално до мен, ползвайте електронната ми поща (и-мейл).

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Популярни публикации