понеделник, 31 януари 2011 г.

Синовете на първия съпруг и дъщерите й от втория - махрам ли са?

 diamond swirl Pictures, Images and Photos
Омъжих се за човек с двама сина,  аз имам дъщеря от него, след което се разведохме. Омъжих се за друг, който обаче почина, а имахме синове и дъщери от съвместния ни брак.
Така че – синовете на първия ми съпруг, с когото се разведох и дъщерите ми от втория брак махрам ли са? Позволено ли е на мен и дъщерите ми да не спазваме хиджаб в тяхно присъствие?

Слава на Аллах!

Синовете на първия ви съпруг са махрам за вас, защото сте съпруга на баща им и за тях е непозволено да се омъжват за вас, защото Аллах казва (превод на значението):

И не встъпвайте в брак с жените, за които са се женили бащите ви, освен което е било [преди Исляма]. Това е непристойност, гнусота и злочест път.” 
[ан-Ниса’, 4:22]

По същия начин те са махрам за дъщерите ви от първия ви съпруг, защото са с общ баща.

Що се отнася до дъщерите ви от втория брак, няма махрам връзка между тях и синовете на първия ви съпруг, защото нямат кръвна връзка, връзка поради кърмене или брак, които да установят махрам отношение помежду им.

Въз основа на това не е позволено на дъщерите ви от втория брак да се откриват пред синовете на първия ви съпруг и е позволен брака помежду им (става дума за синовете на първия си съпруг и вашите дъщери от втория ви съпруг).

А Аллах знае най-добре!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Ас-саламу алейкум! Мир на всички!
Преди да коментирате, ви моля да помислите добре върху това, което искате да кажете и за начина, по който ще го изречете. Аз няма да толерирам фитната и обидни изказвания по адрес на Аллах и Исляма. Ако имате въпроси, кажете или попитайте по начин, по който искате и на вас да ви се говори :D

Ако искате да ми кажете нещо лично, персонално до мен, ползвайте електронната ми поща (и-мейл).

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Популярни публикации