петък, 12 ноември 2010 г.

Блогът на rrafi :: ГОРДОСТТА

Блогът на rrafi :: ГОРДОСТТА

В книгата си "Тенбихул мугтеррин" Имам Шарани описва следната поучителна случка:

Имало един човек, който след дълги и мъчителни усилия постигнал висока духовна степен. Веднъж тръгнал на път, но времето било непоносимо горещо, а пътят много дълъг. Бог се смилил над този свой раб и заповядал на един облак да го следва правейки му сянка.
По време на пътуването един друг пътник забелязал това нещо и си помислил, че може и той да се възползва от сянката на този облак, с която Бог облагодетелствал този свят човек, за да стигне и той по-лесно там, къ-дето бил тръгнал. Но когато светецът видял, че и друг се присъединил към неговата сянка сметнал, че онзи не е достоен за такава благодат, а само той. Почувствал гордост в себе си, променил изражението и походката си мислейки:
- Този облак е изпратен лично и единствено за мен, заради онова, което съм постигнал. Само аз заслужавам такава почит. Постигнал съм си го!...
Пътника зад него усетил това, оттеглил се от сянката и седнал покрай пътя, за да си почине, но какво се случило тогава?! Вместо облака да продължи да следва същия човека останал да прави сянка на другия пътник!
Така става, когато човек забрави Истинския притежател на благата и не Му благодари, а се възгордява. Тази гордост става причина за падение и лишение...
В живота ни винаги става така с успехите ни - възгордеем ли се от тях, ще ни последва падение и лишение! Да не забравяме - вместо да се възгордяваме - трябва да благодарим на Бог за всичко, с което ни е облагодетелствал. Защото всичките ни успехи и блага са от него.
Вместо високомерни, нека бъдем скромни!...

сботник разкази

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Ас-саламу алейкум! Мир на всички!
Преди да коментирате, ви моля да помислите добре върху това, което искате да кажете и за начина, по който ще го изречете. Аз няма да толерирам фитната и обидни изказвания по адрес на Аллах и Исляма. Ако имате въпроси, кажете или попитайте по начин, по който искате и на вас да ви се говори :D

Ако искате да ми кажете нещо лично, персонално до мен, ползвайте електронната ми поща (и-мейл).

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Популярни публикации