събота, 2 октомври 2010 г.

Задължително ли е да се иска разрешение от родителите, за да се извърши Хадж?




Слава на Аллах!
Ако става дума за задължителен Хадж, тогава не е необходимо човек да взима разрешение или съгласие. Дори и да се опитват да го спрат да направи задължителен Хадж, човек трябва да отиде наХадж и да не се подчини, защото Аллах е казал (превод на значението):
 А ако те принуждават да съдружаваш с Мен онова, за което нямаш знание, не им се покорявай! И бъди добър с тях в земния живот, и следвай пътя на онзи, който се е насочил към Мен!
[Лукман, 31:15]
А Пророка с.а.с. е казал: „Няма подчинение на създание, което води до наподчинение на Създателя!“

Но ако става дума за наафил Хадж, тогава човек трябва да прецени кое е най-добро. Ако майката и бащата не могат да се справят без сина си или в негово отсъствие, тогава е най-добре той да остане с тях, защото мъж е питал Пророка с.а.с. за позволение да отиде в джихад и той го попитал: „Живи ли са родителите ти?“ отговорил: „Да“. Той казал: „Тогава твоя джихад е с тях“.

Така в случая за задължителен Хадж не трябва позоление или съгласие от родителите, но ако е наафил Хадж, човек трябва добре да прецени кое е най-добро. Край на цитата.

Фатауа Ибн ‘Утаймин, 21/68.
Въпрос № 41950 
All Rights Reserved for IslamQA© 1997-2006 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Ас-саламу алейкум! Мир на всички!
Преди да коментирате, ви моля да помислите добре върху това, което искате да кажете и за начина, по който ще го изречете. Аз няма да толерирам фитната и обидни изказвания по адрес на Аллах и Исляма. Ако имате въпроси, кажете или попитайте по начин, по който искате и на вас да ви се говори :D

Ако искате да ми кажете нещо лично, персонално до мен, ползвайте електронната ми поща (и-мейл).

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Популярни публикации