петък, 1 юли 2011 г.

Един Рамадан без чувство на вина

Само ако бях започнал/а с подготовката за Рамадан по-рано!


Колко пъти сте си казвали тези думи?! И всеки Рамадан си повтаряте едно и също нещо:


- Ако бях кланял и Сунната и ставах по-рано за Фаджр!


- Ако пазарувах за Еид преди началото на Рамадан!


- Ако бях научил повече за поста преди, а не сега да търся разни въпроси и отговорите им!


И какъв е резултата от това отлагане? Вижте историята по-долу и колко позната ще ви се стори!






Дните минаваха - първите няколко дни на Рамадан бяха чудесни. Молитвите му бяха безукорни, вече беше на 6-ти Джуз на Корана и по цял ден казваше Зикр и четеше лекции на Ислямска тематика. Никога не е изглеждал по-концентриран в работата си! Ставаше навреме за Сухур, закусваше добре и здравословно, като приемаше бавно изгарящи въглехирати и протеини, които поддържаха тялото му идеално през целия ден. "Обичам това постене! Край на летаргичните ми  обеди, пълни с тежка храна, та аз сега върша много повече работа през деня - това е невероятно!"


Когато стигна до 7-я ден на Рамадан, нещо започна да се обърква. Започна да пропуска Сухур, успиваше се за сутрешната молитва, а колкото и да бързаше в работата си, не успя за Тарауих. Бе поканен за ифтар в дома на свой приятел, а храната беше толкова изкусяваща, че те не можаха да направят дори два ракята молитва заедно. 


"Какво става с мен?! Аз се губя и имам чувството, че моя хъс за Рамадан не е същия, както предните няколко дни..."


Чувстваше се ужасно. "Пак ще бъде един от онези Рамадан-и..."


Насилваше се последните дни - Сухур, Ифтар, Тарауих...и преди да се усети, всичко свърши...


Рамадан свърши и той не успя да вземе най-доброто от месеца!








И преди да се потопите в предложенията ни за Рамадан без вина, искам да ви попитам нещо: За един човешки живот, един жизнен цикъл - колко, според вас, месеца Рамадан ще преживеете?


40? 60? Много ли са? Ако не преживеем повечето от тези Рамадани, как ще застанем пред Аллах субханнаху уа та'ала в Съдния ден, когато ще имаме нужда от всяка дори и малка добринка? 


Помислете за това!


от ProductiveRamadhan

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Ас-саламу алейкум! Мир на всички!
Преди да коментирате, ви моля да помислите добре върху това, което искате да кажете и за начина, по който ще го изречете. Аз няма да толерирам фитната и обидни изказвания по адрес на Аллах и Исляма. Ако имате въпроси, кажете или попитайте по начин, по който искате и на вас да ви се говори :D

Ако искате да ми кажете нещо лично, персонално до мен, ползвайте електронната ми поща (и-мейл).

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Популярни публикации