събота, 22 юни 2013 г.

Рамадан е на половин лунен цикъл от нас, юли 2012


Рамадан е зад ъгъла - зависи  Луната, но ще започне инша'Аллах към 9-ти юли. Няма да е лесно вероятно, но Аллах помага - имаме няколко задължения към Него, а така ни е улеснил, че дори е сторил наградата за тях да бъде не шоколад или някакво бижу, а Рая завинаги...Така е и с поста - едно от задълженията.

Да мислим само какво можем да правим повече през месеца, а за другото - разчитаме само на Аллах/


1. Голяма награда има в четенето на Коран. Сега - ясно е, че е имало и има много Коран курсове, децата от Родопите и изобщо по джамиите четат добре Коран, но аз повече в момента мисля за новооприелите. За тях е трудно и дори за малкото им усилие, Аллах да ги възнагради многократно. Имат няколко варианта - да слушат Коран, да се опитват да следят по мусхафа това, което четецът казва. Тъй като трябва да се размишлява върху значението на словата, нека четат и превода на български. Най-добре е да се вземе превода на Корана, в който има и оригиналния текст.


2. Искам да участвам в груповите молитви и общия ифтар и ако мога, да давам ифтар в дома си. Трябва да видя как стоят нещата в клуба в Люлин и да помагам за ифтара там и за почистването на джамията.
Спомням си в Сърница в джамиите имаха нещо като график на момчетата - ходеха различни групи преди ифтар и подреждаха мястото за края на поста за мюсюлманите, а после тяхно задължение беше да чистят. Това беше много добро за децата.


3. Трябва постоянно да си повтарям и да обяснявам на децата у нас, че Рамадан не е само месец на въздържание от храна и вода...
Не трябва само да си викат и обиждат, да ме ядосват и провокират непрекъснато. 

Е, те не трябва - но са деца! Така че е по-важно Аз да се науча да не се провокирам. 

Да се науча, че поста не е наказание, а награда ин ша'Аллах!
Че е изпитание, в което аз не трябва да съм сърдита или недоволна субханаАллах! Че тогава определено от Рамадан ще ми остане само глада и жаждата!

Като цяло е добре, ако има материална възможност, да се помисли за едно по-голямо пазаруване, за да се спести ценно време през Рамадан. А и имайки предвид, че е доста горещо времето през годината, когато се пада свещения месец, е по-добре наистина лека-полека част от подготовката, свързана с покупки, да се направи отсега - някои замразени и пакетирани продукти, фурми, ядки и пр.

Аллах помага - никой не трябва да се съмнява в това! Наистина помага на искрените! Няма какво да се лъжем, не е много лесно, но пък е чудесно и винаги се съжалява в края на Рамадан!

Аллах да помага на всички и да ни напътва! Да ни улеснява в доброто и да спечелим Неговото задоволство!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Ас-саламу алейкум! Мир на всички!
Преди да коментирате, ви моля да помислите добре върху това, което искате да кажете и за начина, по който ще го изречете. Аз няма да толерирам фитната и обидни изказвания по адрес на Аллах и Исляма. Ако имате въпроси, кажете или попитайте по начин, по който искате и на вас да ви се говори :D

Ако искате да ми кажете нещо лично, персонално до мен, ползвайте електронната ми поща (и-мейл).

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Популярни публикации