четвъртък, 28 юни 2012 г.

Амин!

Веднъж Пратеникът на Аллах (салаллаху алейхи уа саллам) се качвал на минбара (издигнато в джамията място, от което се държи проповед). 
Стъпвайки на първото стъпало Пророкът   (салаллаху алейхи уа саллам) казал „Амин”. 
На второто и третото отново казал „Амин”. 
След като приключил проповедта си, сподвижниците го попитали: 
„Чухме от теб нещо, което преди не бяхме чували, о, Пратенико на Аллах! Досега, когато се качваше на минбаера не изричаше „Амин”, а днес го стори. Каква е причината за това?” 
Пророкът  (салаллаху алейхи уа саллам), отвърнал: 
„Появи се Джибрил, мир нему и рече: 
„Жалко за онзи, който е бил заедно с възрастните си родители, но не е изпълнил дълга си към тях и не е успял да получи опрощение, понеже не се е грижил за тях. Нека лицето на такъв се влачи по земята!”, тогава аз казах „Амин!”. 
След това Джибрил рече: 
„ Пратенико на Аллах, да не бъде помилван онзи, който не благославя името ти, когато го чуе. Нека лицето на такъв се влачи по земята!” и тогава пак казах „Амин!”.
Джибрил продължи: 
„ Жалко за онзи, който е доживял до месец Рамадан, но не е успял да получи опрощение от Аллах. Нека такъв бъде лишен от милост!” и аз пак казах „Амин!”. 

“Който говее през месец Рамадан с вяра, искреност и надежда за награда, на него му се опрощават отминалите грехове.” (Бухари и Муслим)


Молим Аллах Всевишния да приеме говеенето ни и да опрости греховете ни.

Амин!

1 коментар:

Ас-саламу алейкум! Мир на всички!
Преди да коментирате, ви моля да помислите добре върху това, което искате да кажете и за начина, по който ще го изречете. Аз няма да толерирам фитната и обидни изказвания по адрес на Аллах и Исляма. Ако имате въпроси, кажете или попитайте по начин, по който искате и на вас да ви се говори :D

Ако искате да ми кажете нещо лично, персонално до мен, ползвайте електронната ми поща (и-мейл).

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Популярни публикации