петък, 22 юни 2012 г.

5 Съвета за преодоляване на отрицателните мисли


автор Khafayah Abdulsalam

Мислите в главата ни са различни – от естествени съмнения, минали събития и неуспехи, страх от успех, ниско самочувствие и други, както и минало възпитание и програмиране, на които сте били обект.
И ето ви 5 Топ Съвета! За справяне с това вътрешно мърморене така, че то да не ви пречи, а да ви служи.
1. Уповаване и вяра в Аллах
Aко се обърнем към най-големите ни модели за подражание, ще разберем, че трябва да се уповаваме на Аллах 100%, знаейки, че нищо не се случва, освен ако Той не пожелае! Пълното уповаване на Аллах ще позволи да постигнем и най-смелите си мечти. Хаджар, Марийам, Сумайа, Асиа, Аллах да е доволен от всички тях, са били невероятно жизнени жени, пълни с воля и решително уповаващи се на Аллах.
Представете си, че сте в средата на нищото без подслон, храна, сигурност и с дете? Как се чувствате? Хаджар е попитала Ибрахим а.с.: "Твоя Бог ли те накара да направиш това?" Той отговорил само: "Да" и тя казала единствено: "Той няма да ни изостави". Това е бил нейния Тауакил (доверие, упование), тя се оставя на волята на Аллах в тази трудна ситуация. Хаджар приема несигурността.
Мухаммад Ибн Аби Имран предава, че чул някой да пита Шейх Хатим ал-Асум как е достигнал нивото си на уповаване на Аллах. Шейх Хатим ал-Асум отговорил: "Убедих се в четири неща (т.е. тези четири неща проникнаха в сърцето ми). Първо се убедих, че никой няма да вземе онова, което ми е разпоредено от Аллах, така че съм доволен. Второ – убедих се, че никой няма да свърши моите добри дела, освен мен, така че съм зает с тях. Трето – убедих се, че смъртта идва ненадейно и съм зает в очакването й. И четвърто – убедих се, че никога няма да избягам от погледа на Аллах и ме е срам да не Му се подчиня, докато ме гледа".


2. Вътрешна положителна настройка


Уверенията са положителни твърдения, които си казвате за насърчение. Те винаги акцентират върху положителното, сякаш искания резултат е вече факт. Така че ако някога бъдете застигнати от самоограничителни твърдения – например, че не сте способни да наизустите Коран, можете да започнете да се уверявате така:


Докато Аллах е доволен от мен, не се интересувам дали някой си мисли друго!
Няма значение какво се случва, аз ще го приема.
Ако Бог желае нещо – кой ще го възпре да се случи?
Просто го направи! Изправи се лице с лице с предизвикателството!
Аллах не натоварва човек повече, отколкото човек може да понесе!
Аллах знае какво мога и затова Той ме подлага на този тест!


Изберете си например 3 от горните (или подобни) положителни твърденя и си ги запишете, сложете ги на място, където често да ги виждате и да си ги прочитате.
Ако пoвтаряте вашите уверения по няколко пъти сутрин, през деня, вечер – вие ще сте в състояние на ума да започнете да премахвате бариерите, които ви поставя вътрешното бъбрене.




3. Сприятелете се със страха


Страхът от неуспех или успех, е основна пречка, която задържа хората и в крайна сметка крайния резултат е съботиран и нашето самочувствие - понижено. Не си играйте да се самосъжалявате. Един велик човек е казал: "Как познавате, че нещата, които ви карат да съжалявате, не са нещата, които ви водят до нещо велико? Няма съжаление, освен в уроците, които имаме да учим".


Страха ни вади от равновесие, кара ни да се чувстваме несигурни. Ние трябва да станем
безстрашни - т.е. да почувстваме страха и да не се поддадем. Когато и да се поддадеш на страха, ще усетиш вътрешната бариера, която те възпира да се движиш напред към новото. Страха за нас трябва да бъде просто възпиране от неразумни постъпки, част от промяната, но не и възпиране от възможността за растеж.




4. Мислете позитивно!


Поемете ангажимент за позитивно мислене! Избягвайте изявления, като "Не мога да го направя", вместо това кажете: "Как мога да го направя?"
По този начин ще станете по-отворени към нови възможности и решения. Ако забележите негативизъм в отношението си към хората, като например "Кой изобщо ще ми даде работа на тази възраст?", променете на "Как да направя така, че аз да си намеря работа на тази възраст?" 
Когато си мислиш "Чувствам се безсилен", заменете с "Ще се самозаредя, мислейки отговорно за моя собствен живот!"
И започнете да търсите пътища да направите това реално, не само на думи. Ще станете много по-внимателни към собствените си вътрешни мисли и ще се научите бързо да ги променяте.




5. Защо?


Помислете добре защо наистина мислите по този начин и сте в примка на тези мисли.


Задайте си следните въпроси:


Наистина ли е така, както си мислите? т.е. “Аз нямам сили да направя това/да изпълня тази задача”.
Абсолютно сигурен ли сте в това?
Как се чувствате, като си мислите по този начин?
Какъв би бил вашия живот, ако не мислехте така - затворете очи и си представете - как се чувствате?
Премахнете мисълта за несполука от главата си, като си кажете: "Аз ще изпълня задачата!" Как се чувствате?


Ще завърша със следната история:
Един дядо разказал на внука си, че във всички хора има ужасна борба между два вълка - единия е зъл и грозен - гневен, ядосан, себевлюбен, съжаляващ, виновен, тъжен, алчен, горделив, егоистичен и себелюбив, високомерен, арогантен".


Другия вълк е красив и добър - приятелски настроен, миролюбив, обичлив, обнадежден, спокоен, човеколюбив, доброжелателен, справедлив, честен, състадателен,  щедър, благодарен и вглъбен.


Внукът попитал дядо си: "А кой от двата вълка ще спечели?!"


Дядото отговорил: "Онзи, който избера да нахраня!"


========================================================== 


За автора:
Този материал е написан и предоставен от Sr. Khafayah Abdulsalam, Lifecoach, създател на UMUKA



Няма коментари:

Публикуване на коментар

Ас-саламу алейкум! Мир на всички!
Преди да коментирате, ви моля да помислите добре върху това, което искате да кажете и за начина, по който ще го изречете. Аз няма да толерирам фитната и обидни изказвания по адрес на Аллах и Исляма. Ако имате въпроси, кажете или попитайте по начин, по който искате и на вас да ви се говори :D

Ако искате да ми кажете нещо лично, персонално до мен, ползвайте електронната ми поща (и-мейл).

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Популярни публикации