събота, 3 август 2013 г.

През Рамадан се променя начина, по който търговските марки се насочват към потребителите

Източник на материала Campaign Asia-Pacific - Chris Reed
снимка Мuslimvillage.com

По време на 9-я месец в Ислямския календар, от изгрев до залез слънце, мюсюлманите се въздържат от физически прием на течности и храна. Вeчерното хранене, разговяването, се нарича ифтар и е едно малко тържество - със семейството, приятели или общо с други мюсюлмани - тогава мюсюлманите се хранят. Сутрешната закуска преди изгрев и поста за деня, е сухур.
В края на Рамадан, е Хари Раийа или Еид ал-Фитр - празникът, време, в което в страни, като Индонезия, е в отпуск за 10 дни, отбелязвайки събитието по същия начин, както в Западните страни се обелязва Коледа. Събития са едно уникално предизвикателство и възможност за брандовете, доминиращи в Ислямските държави. 
image
Много молове са затворени, защото клиентите не се хранят и не пият от зори до здрач, а единствения начин за туристите да се нахранят, е да посетят хотел. Държави като Индонезия, са голямо изпитание за бизнеса в този период. Разговяването е голяма възможност за насочване на клиентите чрез специални оферти или тематични ястия.
Хранителните вериги за бързо хранене предлагат менюта за приятели и семейства. McDonalds, KFC и Burger King, които имат доста клиенти в Ислямските държави, са набелязали Ифтара като възможност за завладяване на пазара. 
На места като Джакарта - хотели, ресторанти и кафенета, излизат от рамките си и създават специални Рамадан менюта, за да привлекат клиентела, която да прекара приятно вечерта. По ирония на съдбата парите, спечелени вечерта, са повече от изгубените през деня, когато няма продажба на храна и напитки.
image
Марки на социалните медии, като mig33 трябва да се адаптират към клиентите си, които да могат да използват платформата след края на поста си. Повечето от тях липсват през деня, запазвайки енергията си. На места, като Близкия изток и части от Азия, където мюсюлманите са с най-голяма концентрация на влизане в социалните медии след 19 до около 4 часа сутрин, защото голяма част от хората не спят през нощта и се отдават на забавления. 
Тъй като хората често имат по-малко работни часове и повече време със семействата си, повече часове за духовни нужди и търсене, благотворителността е с доста по-високи нива. Хора изпозлват социалните мрежи, като Facebook и Twitter, като места за извършване на тази дейност. 
image
Компании повишиха своите офлайн кампании през Рамадан с цели 20%, а много марки осъзнаха възможностите за насърчаване на постовете в социалните медии, включвайки съдържание, нагодено към специфичната аудитория за този времеви период, съответната реклама и ТВ съдържание. 
Ангажирането на марките нараства по време на Рамадан, предоставяйки идеална възможност за бизнеса да комуникира с клиентите чрез социалните медии. 
DiGi Telecommunications в Малайзия се възползва от това изгодно положение и стартира портала Ramadan Kareem & Eid Mubarrak заедно с празнични тържества. Порталът е отворен за всички DiGi клиенти и е специално замислен и проектиран за празничните дни.
image
Маркетингови програми в Индонезия, като Dealer Siaga (Standby Dealer), предлагат 24-часов кол-център и специална posko mudik (чакалня) за уморени празнуващи.
Irlamsyah е посочван като двигател на Рамаданския пазар, където Telkomsel предлага 3G телефонни комплекти, които имат всички удобни приложения за хората, отиващи на Хадж или Умра в Мекка. Комплектите са достъпни на арабски и латински езици с аудио версия за абонати, които желаят само да слушат.
В Египет Pepsi & Chipsy са се обединили за възпламеняване духа на Рамадан, обединявайки най-популярните икони на Рамадан: Nelly, Fatouta, 3amo Fouad и Boogie & Tamtam. Като част от тази стратегия, Pepsi и Impact BBDO са резервирали цели търговски блокове, показвайки 3 минутен филм през целия месец Рамадан.Във филма стари емблематични телевизионни личности, се връщат да напомнят на хората. че Рамадан е месец, който да прекараме със семействата си.
Пиковете на гледане на телевизия и специални програми/ сапунени опери, се променя и преминава в специални издания, които да бъдат привлечени заедно с приятелите и семействата им по време на ифтарите. 
image
Последните статистики на гледаемостта показват, че 1/3 от всички Индонезийски телевизори са предавали мачовете на Арсенал и Ливърпул през юли. Освен това Ислямските сапунени опери са гледани и денем, и нощем от най-голямата мсюлманска нация - 240 милиона. Рамадан отваря най-нежелания времеви слот в света: 2.30 до 4.30 часа сутрин.
В страни като Сингапур, които позволяват на жителите си да се насладят на религиозните си празници Хари Раийа и Еид, се наблюдават същите начини на празнуване, като Коледа. В държавите брандовете трябва да бъдат особено оригинални и градивни, за да впечатлят и мюсюлманите, и немюсюлманите. Търговските марки имат голямото предизвикателство пред себе си да поддържат един важен баланс - да не се харесват само на една част от публиката или да обидят останалите. 
image

В крайна сметка Рамадан е духовен празник за себеусъвършенстваме и пост, и търговските марки трябва да бъдат особено внимателни в представянията си, а не да залагат на задължителната печалба. От съществено значение е предоставяне на услуги, в съответствие с ценностите на хората, които са обект в това време на годината - мюсюлманите.


image






Няма коментари:

Публикуване на коментар

Ас-саламу алейкум! Мир на всички!
Преди да коментирате, ви моля да помислите добре върху това, което искате да кажете и за начина, по който ще го изречете. Аз няма да толерирам фитната и обидни изказвания по адрес на Аллах и Исляма. Ако имате въпроси, кажете или попитайте по начин, по който искате и на вас да ви се говори :D

Ако искате да ми кажете нещо лично, персонално до мен, ползвайте електронната ми поща (и-мейл).

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Популярни публикации