събота, 22 март 2014 г.

Не е много готино да си гей - част 2

Toзи материал е част 2 на Не е много готино да си гей - част 1.
-------------------------------
Питащ: Ассаляму алейкум, 
photo source faithofmuslims.wordpress.com
Първо искам да благодаря за отговора - помогнахте за проблемите ми. Попитах ви за злоупотребата с деца и за хомосексуализма и получих подробна информация за това как човек става хомосексуалист и т.н. Осъзнавам, че започнах да работя върху себе си, но е трудно да се справя чувства, възникнали още в детството ми. Реших да отида на психолог, защото не искам да се отказвам. Когато виждам момчета на моята възраст как се радват на живота, включително гейовете, се чувствам много зле. Мисля си, че може би животът е просто за наслада и да игнорираме чувствата, които искат промяна, когато човек е гей.
Но сърцето ми казва друго - да продължавам, да правя всичко по силите си, за да се боря с тези чувства, а това е толкова трудно - но всичко е наред. Трудя се усилено и това, което чувствам в момента е, че не мога да се справя, докато не постигна мир на ума и духовно удовлетворение. Искам да се променя заради Аллах, но чувствата ми за Бог и религията са толкова объркани. Има моменти, когато чувствам, че напълно губя посоката си.
Беше много лесно в юношеските ми години. Ходех в джамията без да зная нищо за това, което правя и защо съм мюсюлманин - само сляпа вяра, като на другите. Задоволяваме религиозната част от себе си като отиваме в джамията, а след молитвата се връщаме към нашата рутина, забравяйки, че Бог съществува и извън джамията.
Имах проблеми в живота и не открих Бог никъде, а с течение на времето това ме накара да загубя вяра. Всяко малко нещо, което правя, се оказва странно и се провалям или съм пред провал...Виждам хора, които страдат, умират от недохранване, бедност, природни бедствия - не мога да игнорирам всичко това и се питам: „Наистина ли Си там? Ако съм гей и Ти знаеш, че искам да се променя, защо не направиш някоя магия, та да се променя? Дали Той може да направи всичко? Съмнявах се в съществуването на Бог, не исках да следвам сляпо Исляма подобно на много други около мен, включително и на семейството ми. Игнориран от собствените си братя и сестри само заради малко недоразумение. Не на това учи исляма. Какво ще кажете за гей приятел, който се моли, но не може да престане да бъде гей, и е много щастлив. Понякога си мисля защо полагам всички тези усилия? Ами ако няма Бог, нито Рай, нито Ад? Просто убивам себе си и създавам проблеми, които не носят щастие.
Другата част от мен обаче не го приема. Има само един Бог, Аллах! Ислямът е велика религия и тази част от мен се чувства чудесно заради това, че е част от тази религия. Но все още не правя молитви, не ходя на джамия, въпреки че искам. Чувствам се на кръстопът.
Реших да отида в библиотеката и започнах да чета за другите религии –хиндуизъм, християнство, юдаизъм, будизъм и ислям. Разбира се това, което ме развълнува най-много, беше ислямът. Въпреки че съм гей, гледайки хората как страдат и говорейки с приятели атеисти усещам, че съм на правия път. Или не съм? Не позволявам такива чувства да превземат ума и сърцето ми напълно, все още искам да ходя в джамията, дори и само за петъчните молитви. Но нещо не ме пуска.
Съмненията и страховете ми ме спират. Чета Коран, чета за ислямски учени, за Неговите пратеници и не мога да спра да плача. Дори не разбирам защо плача, когато чета Коран или нещо за исляма и Бог. В момента водя непрекъсната битка със себе си. Не искам да загубя исляма, не искам противоречивите чувства да ме победят.
Силно вярвам, че единственото голямо нещо, което мога да направя, за да си помогна с гей проблемите, е Ислямът. Но бидейки в такава борба, това ми изглежда трудно. Аз съм много лош човек, признавам си, но не мога да приема, че Бог не съществува, или че Той не се вслушва в мен, или че не ме обича, не искам да се откажа. Всичко това, които ви обясних, съществува в мен и създава проблеми. Моля ви, помогнете ми.
Отговор от консултант Hwaa Irfan:
Асселяму алейкум уа рахметуллахи уа баракатух. 
Тъй като наближава благословения месец Рамадан се надявам, че чувствате някакъв вътрешен мир, ин шаАллах. 
Скъпи синко, имате много въпроси, защото се намирате в преход. Всички важни житейски въпроси чукат на вратата на вашето подсъзнание и молят за внимание и облекчение. Не сте само вие - много млади хора преминават през тежък период на съмнения, вероятно подтиснати от многото проблеми, широко разпространени в днешния свят.
Вместо да се сравнявате с гейове и хетеросексуални около вас, отдалечете се от настоящата мисъл, че "Вие сте гей". Истинските въпроси, чиито отговор не знете,  не са ли "Кой съм и какъв съм аз?" Състоянието на колебание, в което се намирате, е некомфортно и желанието зарът да падне на една или друга страна е силно, но това е най-лошото, което бихте могли да сторите. 
"Защо Бог не улеснява нещата за всички нас и не направи някоя магия, за да подреди всичко?" "Защо не ви направи хетеросексуален, не сложи край на бедността, не предотврати природните бедствия, не нахрани гладните?"
Не трябва ли въпросът да е защо човечеството е толкова егоистично и защо виждаме себе си като богове? 
"Защо да не забравим всичко това и да се отдадем на нашите лични удоволствия - в края на краищата животът не е ли, за да му се наслаждаваме?"
Ако Той иска да му бъдем раби, ние ще бъдем. Ние можеше да бъдем раби без избор, без мисли, без чувства, без право на контрол върху нашия или живота на другите. Вместо това ние сме роби на нашите прищевки и затова се обръщаме и искаме помощ от Аллах субханаху уа Та'ала да ни пази от самите нас. Не трябва да страдаме от последствията на нашите прищевки, егоизма и от робството на низките желания.
"Използвайте ума си да разбере онова, което чуете - разумът, който изследва, а не ума, който повтаря чутото. Защото има много хора, които само повтарят чутото, а малцина са онези, които го изследват" - Али ибн Абу Талиб.  
Прав сте, че Ислямът не ни учи на всичко казано по-горе - той ни учи да поемаме отговорност, а това изисква усилие от наша страна. Тъй като низките ни желания водят битка да се откъснат от Създателя, против висшите ни желания за връзка с Него знайте, че Аллах субханаху уа Та'ала е с вас, наистина ви обича, и ви чува, защото ако Той не го правеше, нямаше да има битка между низкото и висшето "аз", а низкото ви "аз" щеше да спечели убедително!
Вместо да се страхувате и избягате от тази битка разберате, че тази микробитка е ехото на макробитката, пред която сме изправени днес. Запитайте се защо минаваме през колективен тест, в какво се провалихме като човечество? Погледнете различните части от себе си: тези, които ви правят силен, онези, които ви правят слаб, кой сте, вашия потенциал - това, което сте възприели като истина е истина само, ако всичките ви части са в синхрон с тази истина. Джихада, който водите с нефса си, има причина. Въпросът е ще си дадете ли време, за да си вземете нужната поука от живота? Защо така ние, хората, на които е даден разум и право на избор, все не можем да ги използваме? Вашият вътрешен смут, подсилен от тези около вас, които следват исляма сляпо, се дължи на тяхната, както и на вашата неспособност да използвате силата на интелекта си, силата на разума и силата на избора.
"Има хора, които се покланят на Аллах от желание за награда - това е поклонението на търговците. И има хора, които се покланят на Аллах от страх от наказание - това е поклонението на робите. И има хора, които се покланят на Аллах от благодарност - а това е поклонението на свободните" - Али ибн Абу Талиб
"Истинското щастие идва със знанието, непълното щастие идва с въздържанието. Поклонението без знание и без въздържание само изтощава тялото" - "Али ибн Абу Талиб
Нека допуснем,  че сте хомосексуалист - чуствате ли се добре като такъв? И ако да, защо? Като забравите за другите хора, съвкупността от отговорите на въпроса "защо" дали дава представа за това, което искате да правите с живота си? Можете ли да постигнете всичко, което искате в живота си с лекота ? Дали това ви дава  моментно удоволствие или такъв вид удоволствие, което всъщност е причина за страх и несигурност. Когато нещо е в хармония с вас, тогава то работи в синхрон с вашата естествена нагласа, но един от многото въпроси, на които трябва да отговорите, е каква е вашата естествена нагласа? Ако не бяхте малтретиран като дете, борбата ви с вашата сексуалност в момента щеше ли да бъде естествената  ви нагласа?
 "И им отредихме приятели, които им разкрасяваха всичко пред тях и всичко зад тях. ..." (Коран, сура Фуссилат, 25)  
Защо Аллах субханаху уа Та'ала би искал да направи това? Защото понякога, когато нещото, което ни привлича, достигне големи размери, едва тогава проумяване кое е правилно и кое грешно.
"... И така се сбъдна и спрямо тях словото [за мъчението], както и за предишни общности от джинове и хора. Несъмнено те са губещи."  (Коран, сура Фуссилат, 25)
От това, което сте ни писали за тийнейджърските си години, когато сте бил относително свободен, имахте ли някой доверен човек? Имало ли е някога уважаван възрастен мъж, към когото бихте могли да се обърнете при нужда?
Независимо от общоприетото схващане, тийнейджърските години са време, през което човек изпитва нужда от напътствие, защото се сблъсква с неща от живота, които не са били налице преди тези години. Това е напътствието, което може да ви помогне да стъпите на краката си. Ето защо трябва да проявите търпение, докато преминете през този преходен период. Сега се движите в тъмница и трябва да бъдете търпелив, докато прогледате отново. Подобно на тяло, кото се намира в лоша форма при липса на физическа активност, така и способността ви за мислене има нужда от това да бъде упражнявана, докато ви помогне да овладеете съдбата си, вместо да се оставяте да бъдете неин роб. По същия начин, ако исляма се практикува правилно, той ни помага да влияем на съдбата си, а когато го приемем за даденост, се превръщаме в роби на тази съдба. Кое от двете предпочитате? Ако решите, че няма Бог, тогава и всички ние можем да се откажем веднага, защото човечеството е продукт на глобалния смут, който всички създаваме, и няма по-безспорна реалност от тази .  

Хубаво е, че търсите психолог, но търсете някой, който да е мюсюлманин, а също така и психотерапевт, не толкова психолог. Това би било по-добре за вас, но не отстъпвайте на някой друг способността си да мислите. Проявете търпение към себе си и се старайте да проучите исляма по-добре, защото отговорите, които търсите, са там.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Ас-саламу алейкум! Мир на всички!
Преди да коментирате, ви моля да помислите добре върху това, което искате да кажете и за начина, по който ще го изречете. Аз няма да толерирам фитната и обидни изказвания по адрес на Аллах и Исляма. Ако имате въпроси, кажете или попитайте по начин, по който искате и на вас да ви се говори :D

Ако искате да ми кажете нещо лично, персонално до мен, ползвайте електронната ми поща (и-мейл).

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Популярни публикации