Отговор:
Слава на Аллах!
Няма нищо лошо в това да се чете от Мус’хаф* по време на молитвата Тарауих. Аиша р.а. е имала робиня, която е водела молитвата й през Рамадан, четейки от Мус’хаф. Предаден от ал-Бухари в муалак хадис (1/245).
Ибн Уахб е казал: Ибн Шихаб е казал: „Най-добре е да четем от Мус’хаф през Рамадан“. (ал-Мудаууана, 1/224).
Ал-Нуауи е казал: „Четенето от Мус’хаф не анулира молитвата...По-скоро човек трябва да го направи, ако не е запаметил ал-Фатиха. Ако отгръща страниците по време на молитва, това не я анулира...Това е нашата гледна точка и на Малик, Абу Юсуф, Мухаммад и Ахмад. Край на цитата от ал-Мажму’, 4/27.
Сахнун е казал: Малик е казал: „Няма нищо лошо ако имам води хората (в молитва), като чете от Мус’хаф през Рамадан и в наафил молитви. Ибн ал-Касим е казал: „Това е макрух в случая на задължителните молитви“. (ал-Мудаууана, 1/224).
Що се отнася до вдигането и оставянето на Корана, отгръщането на страници, което изисква движения, това е невалидно възражение, защото е доказано, че Пророка с.а.с. е водел хората в молитва, докато е държал Умаама, неговата внучка. Предадено от ал-Бухари (494) и Муслим (543). Да държиш Мус’хаф по време на молитва не е по-сериозно от това да държиш малко дете, докато се молиш.
А Аллах знае най-добре.
Islam Q&A------------------------------
* Мус'хаф - това е книгата с оригиналния Коран на арабски език
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Ас-саламу алейкум! Мир на всички!
Преди да коментирате, ви моля да помислите добре върху това, което искате да кажете и за начина, по който ще го изречете. Аз няма да толерирам фитната и обидни изказвания по адрес на Аллах и Исляма. Ако имате въпроси, кажете или попитайте по начин, по който искате и на вас да ви се говори :D
Ако искате да ми кажете нещо лично, персонално до мен, ползвайте електронната ми поща (и-мейл).