вторник, 1 юли 2014 г.

Немюсюлмани в Саудитска Арабия се стараят да изпълняват поста през Рамадан

Приемайки предизвикателството,
 те казаха, че Мюсюлманската практика
 насърчава проявата на търпение и етика.
Немюсюлмани, живеещи в мюсюлмански страни се стараят да изпълняват поста в Рамадан.
“За първи път в живота ми е и ако трябва да съм честен, изпитвам трудности, но се опитвам всичко да мине нормално,” казва за Arab News (понеделник, 30-ти юни) Chariz Serrot, която пости заедно с работодателя си в Саудитска Арабия.
“Трудно е, но винаги съм искала да се впусна в това духовно пътуване, гледайки на него като начин за постигане на духовна дисциплина, независимо, че не съм Мюсюлманка.”
Serrot е една от намюсюлманките в Саудитска Арабия, които са решили да спазват Рамаданския пост през тази година.
Приемайки предизвикателството, те казаха, че Мюсюлманската практика насърчава проявата на търпение и етика.
Друг немюсюлманин, спазващ Рамадан, Neil Grajo каза, че е научил ценни уроци, спазвайки Мюсюлманския пост заедно с колегите си.
Филипинецът Grajo смята, че поста помага на хората да странят от вредни навици, което ги води към по-добър начин на живот.
“Рамадан е добър за страна, като Филипините, където пушенето и алкохолът са толкова разпространени, че вредят на икономиката, но предимно на общественото здраве,” казва Grajo.
Позовавайки се на няколко престъпления в страната си, извършени поради липсата на морални рамки, Rayan Mania смята, че прекрасните ценности, на които свещения месец ни учи, са необходими за модерните общества.
Рамадан, най-святия месец от Ислямския календар, тази година се пада между неделя, 29-ти юни и 28-ми юли (бел.ред. - за някои държави е между 28-ми юни и 27-ми юли).
Всеки ден през Рамадан възрастните Мюсюлмани се въздържат от храна, напитки, пушене и секс в часовете между изгрев и залез.
Болните и пътниците са освободени от поста, който не трябва да носи рискове за здравето.
Поста има за цел да учи Мюсюлманите на търпение, самоконтрол и духовност, а времето на месеца се използва за доближаване до Всевишния, посредством извършване на много молитви, четене на Коран, извършване на редица добри дела.
Източник Оnislam.net

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Ас-саламу алейкум! Мир на всички!
Преди да коментирате, ви моля да помислите добре върху това, което искате да кажете и за начина, по който ще го изречете. Аз няма да толерирам фитната и обидни изказвания по адрес на Аллах и Исляма. Ако имате въпроси, кажете или попитайте по начин, по който искате и на вас да ви се говори :D

Ако искате да ми кажете нещо лично, персонално до мен, ползвайте електронната ми поща (и-мейл).

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Популярни публикации